Inspirerende bestuurders op het Nationale Reputatie Congres

Bestuurstafel burgemeesters

Verslag 5e Nationale Reputatie Congres nu online!
 
Op 24 maart jl. organiseerde NieuwBestuur in samenwerking met Bureau Hofkes Reputatiemanagement voor de 5e keer het Nationale Reputatie Congres onder leiding van Astrid Joosten. Tijdens dit congres worden actuele reputatievraagstukken behandelt voor en door Nieuwe Bestuurders. Succesvol besturen betekent het vermogen hebben om je aan te passen en verbinding te houden met de maatschappij. Want de tijden zijn snel aan het veranderen. Het is als bestuurder niet meer de vraag óf je mee verandert, maar hoe snel je dat doet.
 

Change before you have to!

Lees hieronder de wrap-up en het verslag met best practices. Leer hoe u als bestuurder de reputatie van uw organisatie positief kan beïnvloeden; NieuwBestuur biedt de leiderschapstraining de Nieuwe Bestuurstafel Executive aan om inzicht te krijgen in uw eigen competenties en vaardigheden.
 

Het Nieuwe Besturen betekent nieuwe vaardigheden aanleren

Belangrijkste conclusie van het 5de Reputatie Congres: De organisatie van morgen ziet er totaal anders uit dan vandaag. Deze verandering wordt voor een groot deel veroorzaakt door de opkomst van succesvolle nieuwe bedrijfsmodellen waarbij het draait om delen in plaats van om bezit, zoals Uber, Airbnb, Netflix en GreenWheels. Dat vraagt van bestuurders nieuwe vaardigheden. Deze vaardigheden zijn niet alleen wenselijke, maar vooral ook noodzakelijk geworden. Want wat als u zich niet op tijd weet aan te passen?

ReputatiemanagementMet het Nieuwe Besturen bewandelt u de ‘koninklijke weg’; U beweegt van de huidige situatie (Ist) naar de gewenste situatie (de Soll). Want wat als u het niet doet? Wat is dan de anti-soll?
 


Wrap-up 5e Nationale Reputatie Congres

24 maart 2016, WesterLiefde Amsterdam
Thema: de relatie tussen reputatie en leiderschap

Jannine van den Berg op het 5e Nationale Reputatie Congres Lid korpsleiding Nationale Politie, Jannine van den Berg, benoemt het belang van verbindingskracht voor de Nationale Politie, waarbij de handhaver van veiligheid van ons land tegelijkertijd nadrukkelijk de verbinding opzoekt met de burger. >>Lees haar lessons learned
 
 
Dertje Meijer op het 5e Nationale Reputatie Congres CEO Havenbedrijf Amsterdam, Dertje Meijer, roept op tot gezamenlijkheid. Nederland zit in een energietransitie. Veranderen doe je niet alleen, maar samen in co-creatie. In de Amsterdamse haven staan de deuren hiervoor wagenwijd open. >>Lees haar lessons learned
 
 
Carl Verheijen op het 5e Nationale Reputatie Congres Carl Verheijen, zorgbestuurder de Neije Veste en oud wereldkampioen topschaatsen, pleit voor een omslag in het gezondheidsdenken in Nederland. Een ziek mens zien als een verdienmodel? Dat geeft de verkeerde prikkels aan artsen en verzekeraars. Draai het om en beloon gezondheid. Tel niet langer het aantal handelingen, maar het resultaat. Investeren in preventie kan zeker, maar daar is doorzettingsmacht voor nodig. >>Lees zijn lessons learned
 
 
Teun Teeuwisse op het 5e Nationale Reputatie Congres Transparant zijn en verantwoording afleggen zijn in deze tijd van toenemende transparantie onmisbaar, stelde financieel top-analist Teun Teeuwisse. Teeuwisse kreeg in 2015 het predicaat steranalist, omdat hij in 2012 als eerste vroegtijdig de vinger op de zere plek wist te leggen bij Imtech. De rooskleurige cijfers konden wat hem betreft gewoon niet kloppen. Toch ontvingen de bestuurders in die tijd hoge “prestatie” bonussen en was Imtech één van de meest geliefde beurslievelingen. Inmiddels is het tij volledig gekeerd en is er vrijwel niets meer over van het eens zo trotse bedrijf Royal Imtech. >>Lees zijn lessons learned
 
 
Marcel Joachimstal op het 5e Nationale Reputatie Congres Marcel Joachimstal, voormalig CEO Glaxo Smith Kline Nederland, gooide het roer om en ruilde zijn topfunctie in om een start-up te beginnen. Joachimsthal legt uit dat de jongere generatie vraagt om nieuw leiderschap, leiderschap waarin het inzetten van je eigen potentieel centraal staat. Op deze manier creëer je een inspirerende organisatie van binnenuit, niet alleen voor klanten, maar ook voor de medewerkers! >>Lees zijn lessons learned
 
 

Kenmerken van de bestuurder van de toekomst

Mildred Hofkes, oprichter NieuwBestuur en initiatiefnemer het 5e Nationale Reputatie Congres, benoemde na afloop de vijf kenmerken van de Nieuwe Bestuurder. Verbindingskracht, gezamenlijkheid, doorzettingsmacht, bestuurlijke aansprakelijkheid en inzetten van je eigen potentieel zijn kenmerken voor de bestuurder van de toekomst!

Mildred Hofkes op het 5e Nationale Reputatie CongresInitiatiefnemer van het Nationale Reputatie Congres, Mildred Hofkes, benoemt de kenmerken die passen bij het Nieuwe Besturen

NieuwBestuur is een ijzersterk concept, ik geniet er altijd weer van.” Deelnemer het 5e Nationale Reputatie Congres

Ik heb het congres zeer positief ervaren, het was een leuke gevarieerde middag.” Deelnemer het 5e Nationale Reputatie Congres

Astrid Joosten doet het fantastisch en je merkt dat zij inmiddels goed in het onderwerp zit. Vooral mee doorgaan!” Deelnemer het 5e Nationale Reputatie Congres

Blijf op de hoogte van NieuwBestuur!

Al met al een zeer inspirerende dag met sterke, kwetsbare verhalen in een bijzondere setting. Wilt u op de hoogte blijven van komende NieuwBestuurevents? Schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief.